Australië | The Grampions NP

The Grampions national park

Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

Vandaag staan we vroeg op, waarna we om 8.00 uur starten met een lange wandeling door de indrukwekkende omgeving. Het is nu nog lekker koel. Eerst lopen we door dicht struikgewas, waartussen een groot aantal wallaby’s wegspringen. Langzaam aan gaan we klimmen en gaan we het rotsmassief van Mt. Stapylton op. We hebben een fantastisch uitzicht over The Grampions en de volledig vlakke omgeving waarin de graanvelden zich tot de horizon uitstrekken. Het is vreemd te bedenken dat de toppen van The Grampions met een hoogte van maximaal 1.127 meter, de overblijfselen zijn van een bergketen met de hoogte van de Andes. Dit was dan wel honderden miljoenen jaren geleden het geval. Alles wat we hier om ons heen zien, is het resultaat geweest van miljoenen jaren erosie. The Grampions zijn vormgegeven door de wind. De rotsen hebben hierdoor waanzinnige vormen en structuren. Je blijft verbaasd over wat je ziet. Je kunt dat alles niet fotograferen. Boven op de 519 meter hoge top waait het hard en is het behoorlijk koud. Het geweldige uitzicht maakt alles goed.

We lopen weer langzaam naar beneden. Volgens de kaart hebben we de zwaarste route gelopen. In plaats van vijf uur hebben we 4 uur over gedaan over de wandeling van 12 kilometer. En dan hebben we het nog rustig aan gedaan. Het is goed om te weten dat we de zwaarste routes aankunnen. Als je maar op tijd in de ochtend vertrekt, want ’s middags wordt het veel te heet voor zware fysieke inspanningen. Als we om 12.30 uur weer terug zijn bij de tent, maken we een overheerlijke salade met pinda’s en een omelet. Terwijl we dit ons goed laten smaken, zit er een of andere vage zwarte vogel bizarre geluiden voort te brengen in de boom waar wij onder zitten. Gelukkig vliegt de vogel weer weg, waardoor we alleen nog maar de wind horen. De wind is ’s avonds nog steeds niet gaan liggen, waardoor een barbecue ook nu niet tot de mogelijkheden behoort. Daarom wordt het macaroni met tonijn. Tot nu toe eten we behoorlijk gevarieerd. Erg bijzonder dat je zo veel soorten lekker eten klaar kunt maken met een kooktoestel.

Geef een reactie

Mis nooit meer een verhaal

Vul je e-mailadres in om je te abonneren op mijn website.

Nieuwste verhalen

Indonesie

Indonesië | Raja Ampat: Manta Magic

Raja Ampat is een ongerept eilandparadijs in Indonesië, dat bekend staat om zijn rijke biodiversiteit en spectaculaire onderwaterwereld. Met meer dan 600 soorten harde koralen en meer dan 1.700 soorten rifvissen is de mariene diversiteit van Raja Ampat de hoogste

Lees verder »

Dit vind je misschien ook leuk

Australie

Darwin

Voordat we morgen op het vliegtuig stappen naar Singapore, hebben jullie nog een verslag te goed over onze laatste weken in Australië. Wat kunnen we hierover vertellen? Als

Australie

The Kimberley

Na al het industrieel geweld in het volledig rood bestofte Port Hedland, reden we met onze auto de 700 kilometer door de Great Sandy Dessert, waarvan we niet

Mis nooit meer een verhaal

Vul je e-mailadres in om je te abonneren op mijn website.